dinsdag 21 oktober 2008

Evangeliseren met stoofperen

Bij mij in de straat woont een oude eenzame vrouw.
Ze woont schuin tegenover ons.

Mijn vader en moeder kwamen drie weken geleden eten en ik wilde even de blits maken met mijn kookkunsten. Ik was naar de groenteman geweest om lekkere snijbonen te kopen.
Hij had ze wel maar niet voorgesneden, als ik het dan eenmaal in mijn hoofd heb zitten wil het er ook niet meer uit. We zullen snijbonen eten!!!
Dus ik had een snijbonenmolen nodig. Een geweldig ding om snijbonen mee te snijden.
Maar wie heeft er nu nog zo´n ding?

Uiteindelijk, na veel buurtjes gevraagd te hebben, heb ik de snijbonenmolen kunnen lenen van de oude eenzame buurvrouw.
Als dank heb ik haar een potje stoofperen gegeven.

Evangeliseren=Uitreiken

Na het potje leeg gegeten te hebben, is ze hem komen terug brengen.
Kopje thee, koekje erbij enz enz.
Ze is gek op stoofperen heeft ze me verteld, en op kinderen.
Als we een keer oppas nodig hebben wil ze heel graag oppasen.

Afgelopen weekend kwamen haar kinderen op bezoek.
Ze bleven eten vertelde ze me. Ik begreep de hint al.
Weer stoofperen gekookt, en moet je weten ik eet ze bijna nooit, ik vindt het alleen maar lekker ruiken in huis. Afgelopen zaterdag voor de deur gezet.

Zondag vonden we dit briefje.










Soms ben ik een echte bange schijterd.
Dan vindt ik het echt super tof om te merken hoe God me helpt om uit te reiken naar andere mensen. En wie weet kan ik na een aantal potjes stoofperen wel wat kwijt over Hem.




Geen opmerkingen: