vrijdag 24 oktober 2008

Help, er zit een piraat bij de dokter

Daniel is ziek.
Heel erg ziek.

Eén hoopje ellende.
Geen grapjes, helemaal geen grapjes.

Daniel moet naar de dokter.
De wachtkamer zit vol met damens
Maar ook één meneer.
Eéntje maar....................... met een ooglapje!!!!

´´Mam, is dat een piraat´´ fluistert hij.
´´Nee, die meneer heeft een zeer oog´´ verteld Mylene hem.
Dat heeft geen twee minuten geduurd.
´´ Hé, heb jij een zeer oog of ben jij een piraat´´
De man ontkend een piraat te zijn.
De wachtkamer met de damens gieren van de lach.

Daniel durft nu met een gerust hart naast de man in de speelhoek van de dokter te gaan zitten.

De speelhoek bij de dokter is een verantwoordelijke speelhoek.
Je kent ze wel; boekjes, plastic medicijn koffertje, en een piraten muts!
Een piraten muts..........
´´Jij liegt´´ roept Daniel en houdt de muts omhoog richting de man.
De man graait de muts uit zijn handen en zet hem snel op.
En met een piratenstem zegt de man; ´´ Bedankt ventje die was ik net kwijt´´

De wachtkamer bulderdt van de lach.



2 opmerkingen:

Anoniem zei

Geweldig!:)
Hoop dat Daniel gauw weer beter is.
Leuk om je blog te lezen Leon, ik zal er regelmatig even een kijkje gaan nemen.

Groetjes,
Joke

Anoniem zei

Haha, mooi! En zo kan een jong kind iedere dag voor een nieuw logje zorgen. Echt mooi die uitspraken. Die minuten dat ik vanavond Daniël heb gezien was het ook echt leuk om te horen wat hij allemaal bedenkt en zegt. Weet je wat er gebeurde toen ik aanbelde? Hij dacht dat ik Leon (papa) was en deed open en zei enthousiast: "Hallo, papa". Om daarna te bedenken dat ik zijn papa niet ben en snel de kamer weer in te gaan om verder te gaan met een spelletje :-)