maandag 27 oktober 2008

Politie

Ik ben vanacht aangehouden door de politie.

Vorige week zag ik dat mijn linker achter licht kapot was.
Ik had gelijk een lampje gekocht maar het achterlicht ging niet branden.
Ik zou dus even langs de garage moeten.

10 km lang rijden ze achter me aan.
Ik weet dat ze me dan nakijken in de computer, natrekken eigenlijk.
Of ik geen vuurgevaarlijke gek ben.
Ineens het bordje ´´stop politie´´ en de politieauto zet zijn zwaailichten aan.
Ik stop en de agent komt naar mijn auto en hij verteld me dat mijn achterlicht kapot is.

Ik ben nog iemand die respect heeft voor de politie, maar toch kan ik het niet laten om hem te vertellen dat ik net ( een week geleden) twee nieuwe lampjes heb gekocht en dat ze het niet doen en dat ik vanmiddag naar de garage zal gaan.

Ik lieg, bemerk ik.
Als ik pinokkio had geheten lag mijn neus nu 10 km verder op.
De agent knikt naar me en laat me toch verder rijden.

Afgelopen zondag ging de preek over Ethiek
Ethiek = Daar waar je in gelooft ook werkelijk uitleven.
Ik zat, tot de politie me liet stoppen, er over na te denken.
Toen ik weg reed was ik duidelijk gezakt voor het examen Ethiek.

Ik ga voor het her-examen.




3 opmerkingen:

Gerben zei

Al langs de garage geweest ;) ?
Anders wil ik er wel een lichtje op laten schijnen (woensdag bijv.)...

Li zei

nieuwe ronde, nieuwe kansen

Unknown zei

Ohohohohoh....SCHANDE!
Hoe kan dit, nou nou nou, waar moet dat heen met deze wereld.! Nu ga je me dadelijk ook nog vertellen dat je die nacht hebt zitten schaken...
;)