maandag 19 januari 2009

Change is coming

Je hoeft niet veel met politiek te hebben, zoals ik, en toch
je aangesproken voelen door Barack Obama.

Het is vooral de boodschap van hoop die Barack spreekt en waardoor ik me aangesproken voel.

Opmerkelijk is dat er zoveel speculaties zijn, hoe lang het duurt voordat Barack Obama zijn geloofwaardigheid verliest.

Ik sprak laatst met een fel tegenstander van de aankomend president.
Want zodra hij aantreed als president gaat hij een heel aantal wetten ondertekenen die zijn voorganger uit religeuze overtuiging niet wilde tekenen, zoals een nieuwe abortus wet.

Ik ben, begrijp me goed, echt niet voor abortus maar ik neem aan dat de volksvertegenwoordigers van Amerika deze wet gemaakt hebben.
Ik vind het raar dat je nu al een fel tegenstander van iemand kan zijn alleen al omdat hij de rommel van zijn voorganger eerst op gaat ruimen!

Toch lijkt me zijn boodschap van hoop het meest gepast op dit moment.
1Korinthe 13 is een alom bekend bijbel hoofdstuk.
Daar worden geloof, hoop, en liefde aan elkaar gekoppeld

De hoop wordt uitgesproken; Change is coming

Het geloof groeit en gaat die bergen verzetten Yes we can,

Waar blijft de liefde?


Geen opmerkingen: