maandag 26 januari 2009

Tijd


Hoe verdeel je je tijd?

Het moeilijkste vindt ik, is het verdelen van tijd.

De verdeling huis/werk/kerk valt niet altijd mee.
Maar ook tussen familie en mijn vrienden is het moeilijk om gaan met mijn tijdsplanning.

Hoe komt het toch dat ik ervaar dat de tijd zo hard gaat?

Ik heb een hekel, bijna haat voor mensen die constant zeggen dat ze het druk hebben.
Het woord druk is bijna synoniem voor tijdgebrek.
En tenslotte hebben we het allemaal druk

Maar nu ervaar ik het zelf.

Bestaat er geen Sonja Bakker-achtig boek waar je kan leren hoe je het beste je tijd kan verdelen zodat iedereen tevreden met je kan zijn?

Laat het me gerust weten.


2 opmerkingen:

Handjes zei

Ja hoor, dat boek heet: Slow management en is te bestellen via http://www.slowmanagement.nl

Geweldig materiaal in de laatste editie van dit 'magazine' met allemaal toffe artikelen!

Li zei

Timemanagement is volgens mij iets waar heel veel mensen op stuk lopen. Wij kregen het als vak op de JWO, maar ik heb het pas echt geleerd toen ik er zelf bijna giga de fout mee in ging. Dé oplossing, voor mij in ieder geval, is het stellen van prioriteiten. Niet alles kan en moet. Dus 'nee' leren zeggen is een mooi iets, en ff helder hebben welke verwachtingen je hebt van jezelf en checken of die realistisch zijn.