donderdag 15 januari 2009

LIEF-dadigheid

Afgelopen zomer hebben we in het Diverse City project heel veel mensen kunnen helpen.

Kleine klusjes.
Sommige aanvragen voor hulp paste gewoon niet meer in de project-week, vanwege de tijd .

Gisteren hadden we nog zo´n overgebleven hulp-aanvraag.
Nou ja we, ik had een paar vrienden gevraagd of ze er heen wilden gaan.

Bij mijn aankomst, dat was 2 uur later dan de aankomst van mijn vrienden, werd ik overspoeld door hun emoties!

Toch had de bewoonster de klussen uitgelegd! Maar vertrok jammer genoeg daarna naar haar bomen praat groep.

De klussers maakte een rondje door het huis.
Iedereen was er een beetje onderste boven van hoe je zo kon leven.
Het huis was enorm, zo ook de rommel.

Terwijl wij grapjes maakte over de hoeveelheid boedistische spullen die er te vinden waren liet het één van de klussers niet onberoerd.
Wat we eigenlijk zagen was de leegte in haar leven.
En het voortdurend zoeken naar een echte rust in haar leven.

Toch, ben ik trots op jullie klussers!
Jullie hebben gedaan wat er gedaan kon worden!
Goed werk verricht!

Geen opmerkingen: