donderdag 8 januari 2009

We gaan uit elkaar!

Gisteren is het hoge woord er uit gekomen.
Na jaren van een goede relatie, bijna 7 jaar!

Er werd al enige tijd mee gedreigd maar nu gaat het gebeuren.
We gaan uit elkaar, van tafel en bed nog wel!

Ma, wees niet bang, ik kom niet thuis wonen, het gaat om de huisgroep!

Nee, we noemen het ook geen scheiden.
En zo zie ik het ook niet.
Vermenigvuldigen!
Maar het voelt een klein beetje aan als scheiden.

Onze huisgroep is gegroeid in de afgelopen jaren.
Eigenlijk zijn we te groot geworden.
Het heerlijke warme nest,het groeide uit, zonen en dochters gingen trouwen.
Familie´s ontstonden en binnen een jaar tijd kan er veel veranderen.

Het is opmerkelijk, zojuist aan tafel lezen we het verhaal van Abraham en Lot.
Beide familie van elkaar ook hun groep is te groot geworden.Beide gaan hun eigen weg
Het geloof en de nederigheid van van Abraham spreken me aan.
Grappig dat we dat nu net lezen.
Het bemoedigd me.

Let op, ik bedoel niet dat ik mezelf als een Abraham ziet en andere als Lot!

2 opmerkingen:

Eef zei

Mooie vergelijking.
Spannend trouwens hoor, vind je ook niet?

Doeiii

Unknown zei

And now, the end is near;
And so I face the final curtain.
My friend, Ill say it clear,
Ill state my case, of which Im certain...
(Sinatra)