dinsdag 10 maart 2009

Alarm

Onze kerk beschikt over een alarm.
Je vraagt je af waarom?
Want waarom heeft een kerk een alarm nodig?
Wat is de reden daartoe.
Zijn we bang dat de bijbels gestolen worden?

We laten de vraag even voor wat hij is.

Gisteren had ik een afspraak op kantoor van de kerk.
Om bij het kantoor te komen moet je eerst het alarm uitschakelen van de voordeur.
Ik toets de vier cijferige pincode in en het alarm wordt uitgeschakeld.

15 min later komt daar de man binnen lopen waarmede ik een afspraak heb.

Dan begint de ellende.
Bij binnenkomst van de man schiet het alarm aan.
Het naast gelegen verblijf waar hangjeugd een onderdak vindt rent naar buiten.
Het geluid is oorverdovend.
Een vrouw met kind aan de borst komt polshoogte nemen.
Het alarm is niet uit te schakelen.
Wat ik ook probeer.

Plots houdt het op.Om na 30 sec weer te beginnen.
Dit herhaald zich enkele keren.

Eindelijk is het alarm uit.
Geweldig hoor zo´n alarm op de kerk!

3 opmerkingen:

Li zei

"het naast gelegen verblijf waar hangjeugd een onderdak vindt"

O, je bedoelt dat geweldig mooie jongerencentrum "The Mall", waar jongeren zichzelf kunnen zijn, aandacht, bevestiging en liefde krijgen, waar we hen stimuleren naar een betere toekomst toe!

respect man, je weet toch...

Eef zei

haha, die Lian! Helemaal met je eens!

Owja.. btw.. kind hing nog niet aan de borst. Maar ze was wel ENORM geschrokken. Ik trouwens ook:)

Ik vond dat jij het eerste recht had om te bloggen hierover, jij was immers het eerste thuis he!

Dit gebeurt je eens maar nooit meer..

Anoniem zei

Zit dat alarm er niet juist omdat het pand in het verleden zo beschadigd is? Om eventuele inbraak of beschadiging van het gebouw dus snel te kunnen signaleren?
Het blijft hoe dan ook irritant inderdaad, die loeiharde alarmen die onterecht afgaan...