donderdag 5 maart 2009

Boodschappen

Daniël, Joël en ik doen vandaag de boodschappen.

Daan houdt ervan om door de paden te speuren en de juiste boodschap te vinden.
Heerlijk zo´n kind.
Iedere keer komt hij met het juiste terug.

In tegenstelling tot mij.
In mijn tienerjaren heb ik bij een rijdende boodschappenwinkel gewerkt. (S.R.V)
Tussen de middag nam de ouwe baas me mee voor een warme hap bij hem thuis.
Altijd spul dat over de datum was. Maar dat mocht de pret niet drukken.

Na de maaltijd moets even snel de wagen bij gevuld worden.
De grote rijdende boodschappen winkel werd dan het magazijn in gereden en de ouwe baas riep zo hard als hij kon wat er bijgevuld moest worden.
Ik rende dan uit alle macht met een winkel wagentje door het magazijn.
Dropte alles wat hij riep in het karretje en vulde dat rijdende weg even snel bij.

Maar voor we een keer vertrokken riep de ouwe baas dat hij nog 4 pakjes o.b. rood nodig had.
O.B. rood, O.B. rood, O.B.rood ik zocht uit alle macht maar zag het niet zo snel staan. Wat is het dan riep ik nog zo snugger.
De preutse ouwe man gebaarde met een glimlach naar een stelling.
O.B. rood, O.B. rood is het shampoo?, alles reiniger?
Hoe meer ik riep hoe harder hij begon te lachen.
Zijn het sigaretten? Ja; proeste hij het uit, daar lijkt het op.
Eindelijk zag ik het staan.
Soms kom ik hem nog wel eens tegen, hij heeft het er altijd over.
Stom he sommigen dingen vergeet je nooit.

1 opmerking:

Petra Stolk zei

super grappig verhaal, ik zie je al helemaal rond rennen daar, hahah kleine leon.

Het bloggen schiet er de laatste tijd wel een beetje bij in he ;) erg druk??