vrijdag 10 april 2009

Beestenbende

Omdat ik vroeg uit de veren ben iedere dag slaap ik ´s middags altijd een beetje bij.
Zo ook deze middag.
Binnen drie minuten ben ik weg.
Maar net voor ik vertrek naar dromenland valt er boven mijn hoofd een duif van het dak.
Ik hoor het, hij rolt over de dakpannen naar beneden.
Ik moet er wel om lachen.
Automatisch denk ik even terug aan mijn baan in Delft.
De bakker waar ik voor werkte daar noemde ze vliegende ratten.
Misschien kwam het omdat hij een keer met zijn drie dagen oude auto een levensmoede duif heeft doodgereden voor de ogen van een groep toeristen.
Maar ik dwaal een beetje af.
Ik was dus in de veronderstelling dat er een duif naar beneden viel.
Maar even daarna hoor ik het weer, het kan toch niet zo zijn dat hij twee maal naar beneden valt?
Na nog even luisteren lijkt het uit de kast te komen waar de CV op hangt.
Ik open de deur en daar zit een enorme dikke zwarte kraai.
Ons huis heeft twee schoorstenen, de ene gebruiken we voor het hout kacheltje
de andere die in deze kast uit komt niet. Er is ook een gat in gemaakt waar de vroegere C.V zijn lucht in kwijt kon.
De zwarte vogel moet door het pijpje zijn gevallen en heeft zich uiterst slim door het gat gewrongen.
Maar nu. Hoe gaat hij weg?
Met een schepnet probeer ik het beest te vangen.
Zie de situatie even voor je; Mylene en Daniel zorgen voor de nodige hilariteit.
Mijn achterbuurvrouw staat met haar schepnet klaar.
De kraai laat zich niet zomaar vangen.
Met een snoekduik gaat hij een verdieping lager kijken.
Door het wasgoed heen gaat hij opweg naar één van de andere kamers.
Waar nu net Mylene en Daniel hysterisch heen vluchten.
Het tafreel lijkt op een ware hitchkock film.
Gillend duiken ze de badkamer in.
De kraai ziet zijn vrijheid en maakt snelheid om door te stoten naar zijn wereld.
Ja sorry, dat is HR +++++++ glas.
Hij stuitert een flink stuk weer de kamer in.
Ik geloof dat hij er een aardige snavel fractuur aan over heeft gehouden.
Snel open ik het raam en de zwarte papegaai kiest er nogmaals voor om het HR ++++++++ uit te proberen.
Maar nu stuiterd hij richting het open raam en tuimeld zo naar buiten.
In zijn vlucht hersteld hij en klimt al gauw naar een ongekende hoogte.

Probeer dan nog maar weer eens in slaap te komen.

2 opmerkingen:

Petra Stolk zei

hahaha super grappig.....had er wel bij willen zijn, volgensmij was het echt super grappig om te zien. hahahaha

Mieks zei

Ha leon,

Deze dag was ook de dag dat wij elkaar zagen in jullie dienst met levend water..
Als ik goed heb opgelet dan zag ik jou met een fototoestel rondzeulen. Heb jij nog pictures van het koor voor mij?!

Zou je ze willen mailen naar lachsmurfin@hotmail.com

Dankjewel :)