dinsdag 26 mei 2009

Schuif eens op.

Van nacht hadden we een familie bijeenkomst.
Daan vond het toch allemaal toch een beetje te eng.
En met een flinke aanloop ploft hij tussen ons in.
We luisteren naar de regen.
De enorme boom achter in de tuin swingt lekker van links naar rechts.

Oke zegt Daan.
Wie gaat er dood?
Wie gaat er dood vraagt ik bezorgd.
Hij weet te vertellen dat als het onweert er iemand dood gaat.
Zo had hij dat gezien in een tekenfilm.

Op de rand van mijn bed waar links en recht de bliksem in Pijnacker in slaat geef ik Daan een cursus natuurkunde.
Oh zegt hij dan hoef ik er ook niet meer bang voor te zijn.
En besluit om de nacht af te maken in zijn eigen bed.

Weg familie-gezelligheid.
Terwijl ik weer in slaap probeer te komen vraag ik me af wat nu beter was.
De realiteit van de tekenfilm of de waarheid van de natuurkunde.
De laatse heeft mijn familie-momentje om zeep geholpen!


2 opmerkingen:

Eef zei

Sinds ik Marinus ken ben ik wel bang voor onweer, want het is wel degelijk gevaarlijk. Alhoewel het gevaar in een heel klein hoekje zit..
Vroeger speelde ik in regen en onweer buiten, geweldig fascinerend. Maar de wetenschap dat er bolbliksem bestaat en dat de bliksem ergens kan inslaan dus ook bij jou is toch een beetje eng.

Jou verhaal aan Daan is wel handig, als het een volgende keer onweert kun je lekker doorslapen!

Eef zei

owja en echt een superleuke foto van jullie!