maandag 3 november 2008

File-plas-leed

Ik sta in de file.

Op de radio vertellen ze me dat het 8 km is.
Ja mijn zolen.

Uiteindelijk heb ik me door 15 km file heen geworsteld.

Ik kom net terug van een interview.(een goede verstaander heeft een half woord nodig)
Heb mijn pak nog aan.

Ik rijd links en moet plassen.
Ik moet heel nodig plassen.

Als je heel nodig moet bedenk je alles om maar te kunnen plassen.
Ik heb zelfs een uitvinding bedacht voor mannen die nodig moeten plassen in de file.

Aan de horizon verschijnt aan de linkerkant een rij bosjes.
Traag kruip ik er naar toe.
Net voor ik bij de bosjes ben haal ik een politie auto in.
Uitgerekend nu, als ik op klappen sta!

De file beweegt nu helemaal niet meer.


De opluchting is groot in de auto na mijn terugkeer van de vluchtstrook voor een plasstop.

Volgens mij kwam het door het goedkeurende knikje van de agent want de vluchtstrook van de A28 vult zich ogenblikkelijk met nog veel meer mannen.

Geen opmerkingen: