zaterdag 15 november 2008

Rijdend Circus


Momenteel is Leon in zijn functie als circusdirecteur op weg naar Delft. Met hem zijn dierentemmer Gerben en koorddanseres Jerney. In de aanhangwagen zit speciaal vervoer uit Brabant... een levensechte Kameel! Ja, ja... het is een hilarisch verhaal en ik neem aan dat Leon morgen wel zelf het hele verhaal op zijn blog schrijft met foto´s als bewijs.

Op het moment is de karavaan tijdelijk gestopt, i.v.m. een lekke band en wordt er langs de rijksweg ter hoogte van Alblasserdam gewacht op de wegenwacht. Hopelijk schrikt de meneer van de ANWB niet al te hard van de optocht met kameel, maar die mensen hebben wel meer meegemaakt. Daarbij moet ik terugdenken aan vorig jaar juli, op 7-7-7 om precies te zijn.

Leon en ik gingen in vol-ornaat op weg naar een chique bruiloft in slot Loevestein. (zie foto) Een boot zou ons vanaf Gorinchem vervoeren naar het kasteel. Onderweg op de A13 hoorden we plotseling een bizar geluid uit de auto komen en wij stopten langs de kant van de weg, vlak voor de van Brienennoord-brug. De ANWB wees Leon er telefonisch op dat we in afwachting van de wegenwacht aan de andere kant van de vangrail moesten wachten. Leon keek verschrikt mijn kant op, want hoe moest hij mij in mij gala-jurk over die hoge vangrail heen krijgen??? Uiteindelijk was het gelukt en stonden wij in smoking en gala te kijk,want iedereen die langs reed keek ons aan en het getoeter was niet van de lucht!!! Wat een affaire!
De ANWB kwam snel, de auto was ook snel gemaakt en in de tussentijd kreeg Leon telefoon van een collega, waar we toch bleven. Ook al zeiden we dat de boot maar moest vertrekken, toch hadden ze de kaptein overgehaald om op ons te wachten. Toen we in Gorinchem aankwamen stond daar een boot vol met mensen in gala-kleding die zich afvroegen waarom ´t schip niet afvoer. Er ging een gejuig op toen Leon en ik (met opgeheven jurk en op hoge hakken) de loopplank op raceten.



Nu ik dit verhaal vertel, vraag ik me toch af hoe Leon die kameel nu aan de andere kant van de vangrail moet krijgen. Je kan dat arme beest toch niet in de aanhanger laten staan??

To be continued....

Gastschrijver Mylène

Geen opmerkingen: