zaterdag 29 november 2008

Zwemles

Ik heb het lang kunnen ontlopen maar vandaag was het dan echt zover.

Een nieuw hoofdstuk in mijn leven, ik ga mijn zoon naar zwemles brengen.

Daan die nu al een maandje of twee zwemt, navigeert mij de parkeerplaats op van het zwembad.
Vol trots brengt hij me in de grote kleedkamer.

Allemaal doorgewinterde vaders en moeders die weten hoe dit werkt kom ik hier tegen.
Ik probeer zo weinig mogelijk op te vallen.

Even later zit ik in de bistro van het zwembad met de andere zoon.

Ik kan er zo van genieten als ik Daniël ziet.
Vol overgave is hij bezig, het gaat echt goed.
Vol overgave lurkt Joël zijn flesje leeg.

Ook ik, vol overgave, een heerlijk wit biertje.
En ik denk wat lijken die twee jongens van me toch op me!





1 opmerking:

Anoniem zei

als 3 druppels water!!