vrijdag 21 november 2008

Ouwe kop

Mijn baas en ik hebben een leuk manier gevonden om de klant te laten lachen.

Als we gebak bezorgen vragen we altijd wie er jarig is.
Meestal is dat ook degene die net aan de deur staat en het gebak komt aannemen.
Meestal vrouwen.

Onze truc werkt altijd.
We schatten de leeftijd en trekken er wat jaartjes af.
Een grote glimlach is er altijd wanneer wij dan fout zitten en de klant het gevoel krijgt dat ze er nog jong uitzien.

Bij vrouwen rond de 80 krijg je meestal een dikke zoen als je ze op 60 schat.

Vandaag weer de truc verschillende keren toegepast.

Bakker Leon;Goedemorgen, uw gebak
Klant; Bedankt.
Bakker Leon; Bent u zelf jarig?
Klant; Ja
Bakker Leon; Nou, ik denk 32 (let op dat is dus volgens mijn inzicht al met de correctie)
Klant; Nee, ik ben 26 geworden vandaag!

1 opmerking:

Anoniem zei

Haha!

Ik ben helemaal gestopt met het schatten van iemands leeftijd waar die persoon bij is, dat ging veel te vaak fout. :-)