woensdag 19 november 2008

Timmertafel-vader

Timmertafel

Ik vervul een cruciale rol op de school van Daniël
De timmertafel-vader dat ben ik!

Ik wandel met mijn jongste welp naar school.
Joël valt vaak in slaap in de wandelwagen.
Maar vandaag loopt alles anders.

Ik loop de school binnen en wandel een heus terrarium binnen.
Ongelofelijk, de rekening van de Eneco moet schrikbarend hoog zijn, hier.
Ik parkeer Joël op de gang en bezoek de klas van Daniel.
Hij krijgt les van een nieuwe juf.

Zie het even voor je wat er nu gaat gebeuren.
Juf geeft 4 kindjes mee voor de timmertafel, alle andere kleuters gaan spelen, ook die van de andere kleuter klassen. Het geschreeuw van 90 kinderkeeltje vult de gang.
De vier timmer kindjes zijn ware bouwvakkers.
Na een paar minuten is het geluid in de school dan ook oorverdovend.
Puk gooit alle duplo blokken om, Cas gilt dat hij plassen moet en anniek hangt aan de tv tafel die met een enorme harde bons op de grond valt.
Toedeloe tv!

Maar….eentje krijgt ze allemaal stil.
Eentje komt boven al dat geluid uit.
Als het maandelijks lucht alarm klimt hij in toonhoogte.
Het gehele kleuter volk komt tot stilstand.

Het zweet guts aan alle kanten uit me, is het niet van het reptielenverblijf waar ik me in bevind, dan komt het wel door alle ontzette kinder blikjes.

De nieuwe juf schiet te hulp.
Joel verdwijnt in haar decolté.
Snel maak ik vliegtuigen,boten,zwaarden en een vogelhuisje.
Allemaal in 45 minuten.

Mijn oren suizen als ik later in de oase van rust die Delifrance heet mijn kaneelkoffie opdrink.

Ik overweeg om mijn cruciale rol snel over te dragen dit nooit meer!

Geen opmerkingen: