zaterdag 6 december 2008

Leger des heils zoekt Daniël

Vader en zoon momentje.

Samen boodschappen gedaan en samen even gauw een loempia-tje happen.
We hadden nog wat tijd over en besloten even het overdekte winkelcentrum door te wandelen. (In de Hoven)

Halverwegen het winkelcentrum staat een invalide leger des heils soldaat.
Voorzien van zijn strijdkreten en collecte pot.
Daan geeft een muntje.
We lopen verder en mijn aandacht gaat uit naar een kaarten winkel.
Daantje vraagt waar hij het servetje kan laten, ik wijs hem een vuilnisbak aan ± 10 meter bij mij vandaan.

Nogmaals bekijk ik de uitgezochte kaarten.
En ik voel het gelijk.
Hij is weg!
De nachtmerrie van iedere vader/ moeder begint.

Ongeduldig kijk ik om mij heen.
De mensenmassa in het centrum is enorm.
Ik probeer laag bij de grond door alle benen heen te kijken of ik mijn zoon ziet lopen.
80% wat er loopt is allegetoon.
Dat wil zeggen mijn zichtveld wordt ontnomen door mannen in jurken!

Mijn porieënen gaan openstaan.
Een bijbels principe ontwikkeld zich op dit moment in mij.
(stromen van levend water zullen uit uw binnenste vloeien!)

Ik loop het winkelcentrum op en neer.(we zijn nu 10 min verder)
Ik kom uit bij de soldaat.
In uiterste nood doe ik een beroep op hem.

De soldaat en ik maken een plan.
De soldaat laat zijn pot alleen achter.
Hij kamt het centrum ten zuiden van hem uit ik besluit noord waards te gaan.

Daar zit hij.
Aan het einde van het winkelcentrum.
´´ Ik was je kwijt en hier aan het einde kun je niet verder dus ik ben hier maar gaan zitten wachten tot je kwam.´´ zegt Daniel opgelucht.

We bedanken de soldaat hartelijk even later.
Voor zijn hulp.

Super zo´n vent!


2 opmerkingen:

Eef zei

Eind goed al goed. Slimme zoon heb je!

Anoniem zei

tsjeee, die jongen is echt slim!