dinsdag 9 december 2008

Phoef

Vandaag is mijn studie dag.

Met Daniël doorloop ik het hele ochtend ritueel.
Kleren aan, tandjes poetsen, tas klaar maken.
Daan is gaat naar school.
Joel word wakker, ook met hem doorloop ik zijn ochtend ritueel.
Kleren aan, flesje.

Kopje koffie gezet en ik installeer me achter de pc.
Ik bereid me voor op de Kerstmissie.
Nu we dit jaar een thema hebben meegeven aan de kerstmissie nu mag ik er ook nog iets over zeggen.
Het wordt mijn eerste preekje voor een miljoenen publiek!
De laatse dagen, weken ben ik er al mee bezig.

Ik hoop het vandaag te vinden wat ik nog mis.

In het huis naast ons draait een boor zich langszaam in de muur.
Ze zijn aan het verbouwen.
Na 30 min. gaat het echt niet meer hier, Joël probeert de boor te overtreffen een ongeloofelijke hoge toonsoort komt uit zijn keeltje.

Daar gaat mijn voorbereiding.
Samen vluchten we het huis uit.
Ik besluit om de kerstballen van het tuincentrum op te zoeken.
Al piekerend loop ik erdoor.

De week is druk voor me.
Volgende week helemaal.
Waar haal ik mijn tijd vandaan om die preek af te krijgen.

We rijden naar Delft.
PHOEF
In eens is het daar, zomaar ineens weet ik het.
Hier loop ik nu al ruim 4 weken over te tobben.
Ik heb het.....Halleluja!
Mijn preek is klaar.

1 opmerking:

Anoniem zei

hij is leuk! ;-)