dinsdag 17 februari 2009

ANWB

Vandaag besluit ik om Daniël en het buurjongetje al wandelend op te gaan halen van school.Al wandelend naar huis smacht ik naar een kopje koffie, ik heb berekend dat wanneer ik voet op eigen grond zet de koffie lucht me al toe zal komen.
Niets is minder waar. Mylene is er nog niet!
Ze zal wel winkelen zijn of ze heeft een pittig gesprek met haar werkgever over de lange leegstand in het hotel.

Parkeer wandelwagen in de gang , kleed Joël uit, geef andere zoon drinken en eten, check mijn telefoon. Ik lees dat ze een lekke band heeft. Ik bel haar. Tot drie keer toe krijg ik haar voicemail. Bij de vierde keer neemt ze op. Of ik wil komen!!!! Je begrijpt ik sta te springen!!! Na bijna nooit wat te hebben met de rode rusische tank vindt ik dat we vandaag gebruik moeten maken van de ANWB. Daar zijn ze toch voor!

Ik stel het voor aan Mylene.Ook zij juicht dit idee van harte toe.
Ik bel vanuit Pijnacker naar de ANWB nadat blijkt dat de bestuurder van de rode rusische tank geen beltegoed heeft!!!!!!!!!!

´´Met de ANWB, wat kan ik voor u doen?``
``Mijn vrouw heeft een lekke band en staat in Delft´´
´´We komen er aan, welke straat?´´
´´ Goede vraag zeg ik bel u zo terug´´

´´Met de ANWB, wat kan ik voor u doen?``
``Mijn vrouw heeft een lekke band en staat in Delft ik heb zojuist al gebeld maar ik wist de straat niet het is de Genestetstraat´´
´´ Ter hoogte van welk nummer?´´
´´ Goede vraag zeg ik bel u zo terug´´

´Met de ANWB, wat kan ik voor u doen?``
``Mijn vrouw heeft een lekke band en staat in Delft ik heb zojuist al gebeld maar ik wist de straat niet, het is de Genestetstraat terhoogte van nummer 11´´
´´Om welke band gaat het´´
Ik begin moedeloos te worden en besluit te gokken ik ga niet weer bellen.
´´rechtsvoor´´
´´Wat is het kenteken van de auto´´
Weer hoor ik me zeggen´´ Goede vraag zeg ik bel u zo terug´´

Met de ANWB, wat kan ik voor u doen?``
``Mijn vrouw heeft een lekke band en staat in Delft ik heb zojuist al meer gebeld maar ik wist de straat en haar kenteken niet, het is de Genestetstraat ter hoogte van nummer 11 met kenteken SN-RR-30´´
Als dit nog niet genoeg is besluit de telefoniste mij te vertellen dat het gebruik van 1 kaart voor twee voertuigen niet is toegestaan maar omdat dit niet op de snelweg gebeurt mag het weer wel.
Snap jij het snap ik het
Nog voor ze ophangt zegt nog even snel uw vrouw heeft toch wel het pasje bij haar?

Met het zweet op mijn rug rij ik met Daniel en Joël alsnog naar Delft.

De ANWB-auto komt snel ter plaatsen en verwisseld het bandje en pompt de andere ook nog even op.

2 opmerkingen:

Handjes zei

Hahaha, geniaal.

Overigens mag je best 1 kaart voor meerdere auto's gebruiken, wat een onzin. De kaart is persoonsgebonden. Dus als JIJ een lekke band hebt met WELKE auto dan ook (ook al heb je er een geleend of gehuurd), dan heb JIJ recht op hulp.

Dus.

't Is wat met die banden. Was er geen kameel in de buurt?

Eef zei

ow, tjonge; lastig zeg zo'n telefoongesprek.
Staat russische tank voor de fiat of de skoda?
Hij rijdt nu weer?