donderdag 19 februari 2009

TU



Vandaag geëvangeliseerd op de TU.
Samen met Elrik.
Echt heel leuk om te doen.

De eerste jongen die we spraken geloofde wel in iets maar wilde er niet over nadenken. Toch hebben we 15 min. met hem kunnen praten.

Voor het tweede gesprek schoven we aan bij twee vrienden.
De ene voelde zich bijzonder ongemakkelijk toen we vertelde dat ons onderzoek over geloof ging en dat dat de reden was waarom we aanschoven.
Maar al pratende wilde hij wel wat meer vertellen over zijn definitie van geloven.
Zijn vriend wilde meer weten, was ook geinteresseerd maar zijn kameraad had er genoeg van en stapte op, hij ging mee.

Het derde gesprek was met Alexandra, ze komt uit Colombia.
Het raakte haar dat we met haar gepraat hadden.
We hebben nog voor haar kunnen bidden.

Ik heb een tijd niets gehad met studenten.
Als ik zag hoe ze leefde en functioneerde.
Een vriend van mij woonde op de Hugo de Groot straat in een piepklein kamertje.
Zijn huisgenoten waren over de top ´´ballen´´.
Bij de groene badkamer vroeg ik me altijd af of die kleur nu van de tegeltjes was of van iets anders.

Maar vandaag ben ik de studenten wereld ingestapt.
Het is me alles mee gevallen.

Het zijn net echte mensen!

1 opmerking:

Unknown zei

Wat fijn dat ik inspiratie blijf leveren!
En zo klein was die kamer niet...
En zo ballerig waren die huisgenoten toch niet...
Of wel, dat ben ik ook wel.
(aardappel-in-keel) Kerel, 'k zie je volgende week. Doen we even een biertje.