maandag 2 februari 2009

Ober....er zit een ....



Vandaag stond er een heerlijke Italiaanse maaltijd salade op het menu.
Echt een aanrader.

Todat in al het groen, hoe krijg je het gevonden, een rups opduikt.
Ik heb het nog nooit meegemaakt maar zelfs mijn eetlust verdween in zijn geheel.



Maar wat ga ik doen?
Ga ik hem opsturen?
En zo een vrachtwagen aan rucola sla terug krijgen?
Als je van rucola sla houd laat het me deze week dan even weten.
Ik ben al bezig een route te maken om al die rucola sla uit te delen.
Paul jij weet vast nog wel een heerlijk rucola receptje.
Wat zo´n rupsje al niet kan brengen, hij heeft echt geen nutteloos leven gehad.

Jullie horen van me.

Ps; weet iemand het adres van die rucola boer in Zuid Italie?

Nog een weetje over rucola sla
Andre Kuipers heeft in de ruimte Rucola zaadjes onderzocht met de intensie om te onderzoeken of planten echt wel zwaartekracht nodig hebben.
Het bleek wel zo te zijn omdat de rucola zaadjes alle kanten opgroeide.

3 opmerkingen:

Unknown zei

Ingrediënten van Warme rucola met mosterdsaus

een bakje rucola
klein potje crème fraiche
een eetlepel (of meer) Honingmosterd
kleine trostomaatjes
een paar lapjes gerookte ham (Ardenner of Coburger )

Crème fraiche in de pan warm laten worden, mosterd en de ham, in stukjes erbij. Even roeren, rucola aan de saus toevoegen, in stukjes gesneden tomaatjes erbij en snel de pan van het vuur halen, zodat de rucola nog lekker knapperig is.

De rups een uurtje laten marineren in soja.
ervolgens spietsen op een sateprikker en langzaam roosteren boven een zacht vuurtje. Als het een vlinder wordt ben je te lang doorgegaan. In dat geval kun je deze alleen nog frituren en er chips van maken.

Petra Stolk zei

baaah, ik zou ook geen eetlust meer hebben

Eef zei

haha, jammie!

Een vriendinnetjes van mij at thuis sla. D'r moeder was haar bril kwijt en had ipv slaolie citronella gebruikt door de sla. Dat was lekker!
Maar beestjes in je eten is best trekbedervend ja!