woensdag 18 februari 2009

Bruiloft?

Vandaag op mijn werk flink bezig geweest met een grote bestelling.

Zo´n 250 gebakjes en een flinke bruidstaart moesten de bruiloft van M & J helemaal afmaken.

In het bijna tegen een ster aanleunende eet ablisement van het pittoreske dorpje waar ik werk was het gehele keuken personeel van de afwasknecht tot de souschef volop bezig met het bereiden van het water in de mond lopende gerechten. (Wouw wat een zin)

Fazanten en konijnen, Parel hoentjes en ree ruggetjes lagen heerlijk bruin te worden in prachtig braadvocht.

´´Telefoon voor de chef´´
Mijn 160 kg wegende baas zet net de laatste dozen met gebakjes in de propvolle koelcel van het restaurant.
Hij waggelt voor de 5 keer terug naar zijn bus.

Bij het wegrijden, springt daar de chef de mission voor de auto.
Met de schrik in zijn ogen verteld hij dat zojuist de bruid heeft afgebeld.
Of hij het gebak en de taart maar weer mee wilt meenemen!

Wie heeft er trek in taart?

5 opmerkingen:

Anoniem zei

we zitten al in de auto!!!!!!!!!!!!!

Anoniem zei

Dat gewicht van de baas, is dat inclusief of exclusief de gebakjes :-)
Haha, wij gingen vroeger naar een bepaalde snackbar waar de baas ook vrij fors was. Tja, het lijkt me ook lastig om je in te houden als er allerlei eten om je heen is.
Eetsmakelijk, Leon!

Li zei

shit zeg, en wij hadden gewoon stroopwafels bij onze huisgroep...

Petra Stolk zei

ziet er goed uit......en wij deden het inderdaad met turkse stoopwafels :P

Eef zei

Ik lust wel een stukkie taart!!!

(wij hadden geen huisgroep, dus de taart houden we tegoed??)

Ow trouwens, echt sneu voor de bruid en bruidegom...