vrijdag 27 februari 2009

Hocus Pocus

Afgelopen week heb ik een klein stukje zitten kijken naar een hypnose programma.

Het moet je opvallen dat er tal van spirituele programma´s te zien zijn op de tv.
Van Char tot Uri Geller.
Nu dan ook één of andere hypnose goeroe.
Hij brengt mensen onder hypnose en doe de gekste dingen met ze.

In het stukje dat ik zag kreeg de vrouw het idee dat ze achter na gezeten werd door een haai. Vervolgens liet hij haar staan zoenen met een lantarenpaal.

Hypnose is vreemd.
Momenteel onderzoek ik het.
Ik lees veel over dat er getracht wordt je bewustzijn verlaagd wordt d.m.v. een slaap.
Vervolgens probeert men bij het onderbewust zijn te komen.

Hypnose begon als onderdeel van de occulte en valse religie.
Het bestaat al duizenden jaren.Ook de Bijbel spreekt zich sterk uit tegen alle praktijken van valse religie en het occulte. God verlangt dat zijn volk zich tot Hem keert wanneer ze iets nodig hebben, niet tot waarzeggerij.

God waarschuwt zijn volk tegen het volgen van mediums, tovenaars, bezweerders en zij die een waarzeggende geest on-dervragen (Deuteronomium 18:9-14).

Het klopt voor geen meter. Dat hypnose gedoe.

Wordt vervolgd.

1 opmerking:

Handjes zei

Amen.

Leon, hoe kijk jij aan tegen hypnose? Want hypnose is op zich geen: medium, toveren, bezweren of een waarzeggende geest toch?
Hoe moet ik dat zien?