zaterdag 28 februari 2009

Hocus Pocus vervolg

Vraag van Gerben;
Leon, hoe kijk jij aan tegen hypnose? Want hypnose is op zich geen: medium, toveren, bezweren of een waarzeggende geest toch?
Hoe moet ik dat zien?


Wat ik er tot nu toe over gelezen heb en wat nu mijn mening gevormd heeft is het volgende.

* Je zelf onder hypnose laten brengen daardoor geef je eigen vrije wil weg.
(zoals je in het tv programma kunt zien, mensen doen dingen die ze nooit zouden doen)
Een ook wel bekende show hypnotiseur is Rasta Rostelli,in zijn inleiding zei hij altijd dat de gehypnotiseerde en hij samen één waren, geestelijk en lichamelijk.
Wat voor mij aanduid dat er een controleerbare kracht achter zit die vanuit de hypnotiseur komt.

De vraag is van wie is deze kracht?
Mij lijkt het niet van God te komen.
Door het uit handen geven van de vrije wil wordt de deur wagenwijd opengezet voor demonische krachten.

Wat voor mij een zichtbare besturing lijkt te zijn tussen de hypnotiseur en demonische machten. Maar ik heb het bewijs daarvoor nog niet gevonden.
Wat er wel op lijkt is een onderzoek dat ik ben tegengekomen is dat bijna iedereen die gehypnotiseerd is geweest beweerd een bovennatuurlijke ervaring te hebben gehad.

Geen opmerkingen: